آخرین اخبار
کد مطلب: 80283
شارژ تلفن همراه با کمک سروصداي اطراف
تاریخ انتشار : 1393/05/23 22:29:43
نمایش : 1637
يک گروه از محققان شرکت نوکيا و دانشگاه کوين مري لندن مدعي شده‌اند که مي‌توانند با استفاده از سروصداي ترافيک، موسيقي و صداهاي اطراف، تلفن همراه را شارژ کنند.
به گزارش  سلام لردگان به نقل از دانا  هر روز بر تعداد کاربران تلفن همراه در جهان افزوده مي‌شود ولي يکي از دغدغه‌هاي کاربران يعني تمام شدن شارژ اين گوشي‌ها همچنان پابرجاست. پيش از اين، يک گروه از محققان کره‌اي مدعي بودند بااستفاده از فناوري نانو مي توان کاري کرد که گوشي‌ها با استفاده از سرو صداي اطراف، شارژ شوند.

به نوشته ايران، هرچند اين موضوع در حد فرضيه باقي ماند ولي حالا يک گروه از محققان شرکت نوکيا و دانشگاه کوين مري لندن به آن جامه عمل پوشانده‌اند و مي‌توانند با استفاده از سروصداي ترافيک، موسيقي و صداهاي اطراف، تلفن همراه را شارژ کنند.

اين گروه با اسپري کردن يک لايه زينک اکسايد مايع روي يک ورقه پلاستيکي و قرار دادن آن در مخلوطي از مواد شيميايي، اين ورقه را تا دماي ۹۰درجه سانتيگراد گرم کرده و آن را بين دو ورقه طلا فشرده کردند. ورقه جديد، مي تواند در اثر فشار مکانيکي، امواج صوتي را به انرژي برق تبديل کند و با کمک آن، تلفن همراه شارژ شود.

ابعاد اين ورقه، اندازه Nokia Lumina ۹۲۵ است و مي‌تواند تا ۵ ولت برق توليد کند که براي شارژ يک گوشي کافي است. اين طرح در مرحله آزمايشي قرار دارد ولي مي تواند انقلابي در زمينه شارژرها ايجاد کند.
 
انتهاي پيام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس